Some content on this page is not suitable for young eyes or faint hearts.
Views expressed by Sleep Talkin' Man rarely reflect the opinions of waking Adam.
Especially the desire to exterminate all vegetarians (but he does hate lentils.)

20100616

June 16 2010

(in response to the little dog we're taking care of lick-lick-licking herself) "What's the tip-top tapping? No more. No more. If it does it again I'll BREAK ITS FUCKING NECK! ... Nope, it's not doing it anymore."

 or click here
(in an exaggerated queen's-English accent) "Excuse me. Sorry to bother you. Would you tell me where I am? I'm completely ass-smashed lost. Totally. Totally."
 or click here
"There's this guitar riff stuck in my head. Doo doo doo doo-doo, doo doo doo doo-doo. Whoever wrote it.... is a cunt, because it's stuck in my head. Bastard. I'll stick something in his head."
 or click here
(full belly laugh, then) "That was funny! Do it again! Yeah. I love it when you try to speak intelligently. So funny. So funny." (more chuckles)
 or click here

Next, Adam punched the headboard and woke himself up:


 or click here
__________

Karen's notes: Thanks, everyone for the wonderful sleep talkin'/walkin' stories that you sent yesterday. We got loads of great ones!

I get requests from people who can't listen to the audio to transcribe the "reveals". Here's this one:


ADAM: Ow!
KAREN: Baby, why’d you do that?
ADAM: Do what?
KAREN: Didn’t you just punch the headboard? Does your hand hurt?
ADAM: Well… yeah, but…. that’s nothing new.
KAREN: Did you wonder why your hand was hurting?
ADAM: Possibly… I don’t think about these things generally ‘cause, you know, some part of me hurts at some point during the day. (Karen laughs, because Adam is extremely accident prone) I’ve got a question.
KAREN: Yeah?
ADAM: Wh-
KAREN: 3:30
ADAM: Hmm. I have a follow-up question.
KAREN: Yeah? (laughing)
ADAM: How long have you been awake for?
KAREN: Probably about half an hour.
ADAM: A tertiary question…
KAREN: No, I was awake before you started talking.
ADAM: My last question-- (Karen laughs) this is starting to freak me out now….
KAREN: (laughing) What’s your last question?
ADAM: Why are you so wide awake?

32 comments:

  1. When you say Queen's English, I picture the Queen saying ass-smashed. But that's more a Harry domain :)

    ReplyDelete
  2. Last one's absolutely hilarious :P

    ReplyDelete
  3. I'm trying to figure out what guitar riff STM has stuck in his head, but I can't place it. Can anyone name that tune?

    ReplyDelete
  4. I think the guitar riff he mentions is from "When The Sun Goes Down" by Arctic Monkeys.Just a guess though.

    ReplyDelete
  5. I believe the tune is Arctic Monkeys - When The Sun Goes Down

    ReplyDelete
  6. Hehe, someone beat me to it. Oh well. http://www.youtube.com/watch?v=wA15L6cHPvQ#t=01m10s

    ReplyDelete
  7. Nice topic in a useful blog

    and please i want ask you how you added your blog on: blogsofnote.blogspot.com

    please leave me a message on my blog to contact with you

    http://bestmobilesview.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. we just had Arctic Monkeys "bet you look good on the dance floor" playing loudly in the office and i have a suspicion that sounds a bit like the riff. even if it's not it is still a mighty track! - adam

    ReplyDelete
  9. ha, funny, i thought it would have to be an arctic monkeys track!!

    ReplyDelete
  10. OMG this all is so funny I don't know where to start! WTHeck is an Arctic Monkey???

    the reveal and the STM quotes are hilarious!!!

    So...Karen, why are you so wide awake? ;-)

    lmao! way too fricken funny! love it all :-)

    ReplyDelete
  11. I think the second one should be made into a bumper sticker... I know a few people it would fit well.

    ReplyDelete
  12. So why were you so wide awake, Karen? Inquiring minds want to know.

    ReplyDelete
  13. "‘cause, you know, some part of me hurts at some point during the day." Very existential.

    The reveal always makes me wonder how wide-awake Adam is. And also how much Karen gets to sleep at all.

    ReplyDelete
  14. To answer many of you, I had a bout of insomnia last night, as often happens these days. It is not unusual for me to already be sitting there wide awake when Adam starts to talk. I sometimes wonder if he subconsciously senses me awake, and just wants to entertain me (insomnia gets REALLY boring).

    As for Adam, when he wakes up, he is fully awake instantly. I suppose that some days he is a bit groggier than others, but for the most part, he is what you might call a "morning person." For that matter, so am I, so it works out nicely.

    ReplyDelete
  15. Actually the guitar rift sounds like Andy mckees guitar rifting! YouTube it :)

    ReplyDelete
  16. lol I love how you knew what he was going to ask before he asked. I do that with my Hubby lol He thinks its annoying But men got to realize after you move in with them and love them you know what they are thinking and what they are going to say lol we just ask them what they are thinking to prove we are rigt lol.

    ReplyDelete
  17. Wow. Adam sounds SO demonic saying "BREAK ITS FUCKING NECK!" Love this!

    ReplyDelete
  18. Brilliantly funny pick me up once again, thanks Karen & Adam

    ReplyDelete
  19. Must needs the ass-smashed lost line on a t-shirt before September! Please please!

    ReplyDelete
  20. That might be the best reveal ever.

    ReplyDelete
  21. lol - that was an excellent reveal! You guys rock!

    ReplyDelete
  22. I'm seriously so glad you put these online for us to enjoy. I was lmao at the reveal. That was awesome. Made my entire day!

    ReplyDelete
  23. That was absolutely hilarious. I must say that your husband has one of the most developed imaginations I've ever heard about, what he says is absolutely hysterical.

    And I also applaud you of your sense of humor to record this.

    ReplyDelete
  24. A tertiary question...
    I almost peed myself laughing at that one.

    ReplyDelete
  25. I think that sounds like the theme song from that old cartoon "Doug" from here in the US (if anyone remembers it listen to it again, see if I'm not off my rocker)

    ReplyDelete
  26. After reading the reveal I think it's official... you guys are a darling couple. So endearing!

    ReplyDelete
  27. 1) It's absolutely nauseating how adorable you two are. Finishing each others' sentences and such? Goodness gracious.
    2) Bumper stickers are a GREAT idea! I think you have some that would be pretty marketable...

    ReplyDelete
  28. So much for Adam being peta approved (break its neck indeed!). Thanks for the laughs as usual.

    ReplyDelete
  29. Love the entire conversation at the end. You anticipating his questions was so perfect. :-)

    ReplyDelete
  30. Lol, for some reason I find it so cute that Adams like >BOOM!<, "oow!"..... and then he wakes up n he's all 'so, what's goin on here now?' , lol!
    Ahw, Adam! Such a cutie ^_^

    ReplyDelete
  31. I like your blog. Thank you. They are really great .
    Some new style Puma Cat shoes is in fashion this year.
    The Nike Air Shoes is a best Air Shoes .
    Red Shox is good and Cheap Nike Shoes.
    If you are a fans of Puma basket,we would offer the good and Cheap Puma Shoes for you .the nike shox torchis best christmas gift now.
    Running Shoes
    Nike Shox R4
    Nike Air Force Ones
    Speed Cat
    JORDAN 2010

    ReplyDelete
  32. I think it's awesome that you transcribe the "reveals" and that you continue to write out the words of STM as well as putting the audio up. The way this site caters for all is fantastic.

    ReplyDelete